Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Kontrolka emisji spalin - błędy EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Kontrolka emisji spalin - błędy EGR

    ahmed799, skąd brałeś materiał? ja szukam ori koloru, ale nie można go nigdzie dostać :/ jedyne chyba co mi zostało to przeszczep z tylnego podłokietnika na przedni :roll:

  • #2
    [O2] Kontrolka emisji spalin - błędy EGR

    Witam, ostatnio w mojej Octavii zapaliła się kontrolka zaworu recyrkulacji spalin. Podpiąłem samochodzik pod VCDSa i pojawiły mi się błędy:


    Saturday,01,June,2013,17:28:28:10074
    VCDS Version: Beta 11.3.0

    Address 01: Engine Labels: User\03G-906-021-BMM.lbl
    Control Module Part Number: 03G 906 021 JC HW: 03G 906 021 AB
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 2118
    Software Coding: 0000072
    Work Shop Code: WSC 80093 222 69422
    VCID: 69DDB9973C5D
    2 Faults Found:

    005269 - Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345): Open or Short to Ground
    P1495 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 117700 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 16:59:46

    Freeze Frame:
    RPM: 966 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.52 V
    Bin. Bits: 00001000
    Mass Air / Rev.: 270.0 mg/str
    Mass Air / Rev.: 270.0 mg/str

    013112 - Control Circuit for Glow Plug Controller 1: Electrical Malfunction
    P3338 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 117700 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 16:59:46

    Freeze Frame:
    RPM: 966 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.44 V
    Bin. Bits: 00001000
    Temperature: 25.2°C
    Bin. Bits: 11111111


    Readiness: 1 1 0 0 1


    Chciałbym jednocześnie dowiedzieć się jaka część odpowiada za Przełączanie zaworu na chłodnicy EGR N345 ??
    Dodam, że sam zawór, klapkę gaszącą oraz wszelkie doloty w miarę możliwości przeczyściłem, ale to nic nie dało. Przebieg 230 tys
    Silnik 2.0 TDI BMM 140 km 8V
    Proszę o pomoc

    Komentarz


    • #3
      A to ciekawe mówisz że auto ma 230 kkm a sterownik silnika zapamiętał blędy przy 117 kkm? Sterownik silnika wymieniany czy jak?
      Masz błąd zaworu elektrycznego sterowania recyrkulacja spalin, przepraszam chłodnicą recyrkulacji spalin. Czyli inny zawór ale w jednej puszcze, to za akumulatorem. Musisz sprawdzić czy do tej puszki dochodzi zasilanie na piny tego zaworu (które nie pytaj nie mam schematów) Jak zasilanie jest to puszka do wymiany jak zasilania nie ma to albo wiązka, albo sterownik, choć raczej to drugie bo chyba ktoś przy nim już majstrował...

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz


      • #4
        A moze najpierw skasuj bład... pojezdzij troche i zobacz czy znow sie pojawi...
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz


        • #5
          Wymieniany był silnik, o ile dobrze pamiętam to oporządzenie całe (albo w większej części) zostało przełożone, dlatego podejrzewam ok. 230 tys. dla tej części.
          Już kasowałem błędy i sprawdzałem czy się znów pojawią, po chwili pracy silnika znów wyskakują.
          Dzięki za podpowiedzi, na dniach sprawdzę tą puszkę.

          Dzisiaj dodaję filmiki objawami dziwnego dźwięku (wysokiego tonu) podczas przyspieszania, tuż zaraz po uruchomieniu się turbiny..

          słychać dźwięk od 3 s - YouTube

          Trzeba się wsłuchać, bo ciężko ten dźwięk nagrać, ale da się go odróżnić.. to nie jest dźwięk turbiny, bo ją słychać (swoją drogą). Myślę, że jest to w jakiś sposób połączone z tematem..
          Dodam, że dzisiaj zerknąłem dokładniej na to co jest pod maską w okolicach aku, zauważyłem jakiś zawór ? podłączone do niego przewody podciśnienia ?
          dodaję fotki:

          [ Dodano: Wto 04 Cze, 13 09:17 ]
          Dodaję zdjęcie tego urządzenia, którego funkcji nie mogę sam odkryć
          Może ktoś potrafi pomóc

          [ Dodano: Wto 04 Cze, 13 09:33 ]
          Link

          [ Dodano: Sro 05 Cze, 13 12:51 ]
          Zaznaczony czujnik to N75, odpowiadający za sterowanie podciśnieniem z turbiny ? Coś w ten deseń.
          W moim przypadku nie jest to jednak poszukiwana przyczyna usterki.
          Spróbuję znów dostać się do samego EGR...

          [ Dodano: Sro 12 Cze, 13 21:41 ]
          Zawór podciśnienia, sterujący pracą turbiny wymieniony (To ten zaznaczony na zdjęciu). Błąd 005269 z EGR znów występuje..
          Przydałaby się pomoc
          Załączone pliki

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X